Ide Ide

Gazdaság

A magyar utazási honlapoknál nem találtak kirívó szabálytalanságot

Az utazási szolgáltatásokat kínáló magyar honlapokon nem találtak kirívó szabálytalanságot a fogyasztóvédők az Európai Unió összehangolt vizsgálata során.

Az Európai Bizottság ellenőrzési akciójában 27 tagország, Norvégia és Izland nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságai az elmúlt évben 552 utazási honlapot ellenőriztek, 382 esetében találtak az európai fogyasztóvédelmi jogszabályokkal ellentétes tartalmakat. A kifogásolt honlapok 62 százalékán javították a hibákat, a fennmaradó 38 százalék további szankciókra számíthat – írja honlapján az NFH.
Fülöp Zsuzsanna az MTI megkeresésére közölte: az európai ellenőrzés keretében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nyolc honlapot vizsgált, köztük szállásfoglaló portálokat, utazási irodákét és hotelláncokét, főleg olyan oldalak ellenőrzésére koncentráltak, amelyek népszerűek a magyar fogyasztók körében, és amelyeket leginkább használnak.
A nyolc vizsgált honlapból három esetében állapított meg a hatóság hiányosságot, kettőnél az általános szerződési feltételek (ÁSZF) nem voltak tárolható módon lementhetők, egy honlapon pedig nem szerepelt a fogyasztói panaszkezelés módja, illetve az ÁSZF nem volt elérhető a vásárlás előtt – tájékoztatott a szóvivő.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság levélben szólította fel a három kifogásolt honlap üzemeltetőjét arra, hogy szüntesse meg a hiányosságokat, és miután ennek valamennyien eleget tettek, így nem történt további intézkedés – közölte a szóvivő.
Az NFH honlapján közzétett tájékoztatás szerint az uniós vizsgálaton probléma volt, hogy a honlapon a kereskedő neve, e-mail címe nem volt feltüntetve, pedig ezt kötelező megadni. Hiányoztak a panasztételre vonatkozó egyértelmű utasítások, illetve a választható szolgáltatások ára, például a poggyászdíjat, a biztosítási díjat, az elsőbbségi beszállást nem választható elemként tüntették fel. Hiányosság volt az is, hogy a szolgáltatás teljes ára nem szerepelt központi helyen, amikor az internetes foglalás fő elemeit először lehet áttekinteni.
Az Eurostat e-vásárlási felmérése szerint az internet-hozzáféréssel rendelkező európai fogyasztók 32 százaléka foglalt online repülőjegyet vagy szállodai szobát 2012-ben.