Ide Ide

Munka

Weboldal készítés kisokos: Mit keresnek a látogatók?

A weboldal készítés egy remek lehetőség arra, hogy új ügyfeleket szerezzünk. Ezenkívül naprakész információkkal tudunk szolgálni a látogatóknak a szolgáltatásokról, termékekről, esetleges akciókról és hírekről. Azonban nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy minden lényeges dolgot – amely egy potenciális ügyfelet érdekelhet – feltüntessünk és könnyen megtalálhatóvá tegyünk.

Íme, néhány dolog, amelynek a weboldalon a helye:

Telefonszám

Elég egyértelműnek tűnik, sok helyen mégis hibás a telefonszám megjelenítése. Fontos, hogy ne kép formátumban töltsük fel és ne a grafika egyik eleme legyen a telefonszám, hanem szövegként szerepeljen. Ez azért lényeges, mert a látogatók többsége mobilon nézi majd meg az oldaladat, és így egy kattintással fel is tud hívni.

Cím

Ha valaki éttermet, cukrászdát vagy virágboltot keres, valószínűleg ezt indulás előtt vagy útközben teszi, így fontos számára, hogy hamar megtalálja a címet. Tedd ezt is kattinthatóvá és mutasd meg térképen! Ügyfeleid biztosan hálásak lesznek érte.

E-mail cím vagy kapcsolati űrlap

Előfordulhat, hogy az ügyfelek telefon helyett inkább e-mailben kommunikálnának veled. Pont ezért érdemes kapcsolati űrlapot elhelyezni a weboldaladon. Ennek használatával elkerülheted, hogy beérkező leveleid véletlen a spam mappába kerüljenek.

Rólunk

Ahhoz, hogy az emberek megbízzanak benned, fontos, hogy legyen elég információjuk arról, ki is vagy te. Mindenképpen legyen egy bemutatkozó rész a weboldaladon, ahol megosztod látogatóiddal, hogy mivel foglalkozol, és miért vagy te más, mint az összes többi cég.

Árak

Ez egy különösen fontos dolog, ugyanis nagyon fel tudja dühíteni az esetleges vásárlókat, ha nem találnak árlistát az oldalon. Ha valamilyen szolgáltatást kínálsz, mindenképpen oszd meg látogatóiddal az árakat, mert ez az egyik legfontosabb, amit szeretnének tudni.

Keresőmező

Meglepődnél, de a látogatók 30%-a használja a keresőmezőt, ha van az oldalon. Sőt statisztikák szerint 1,8x több konverziót lehet elérni, ha van keresőd. Azt is tények támasztják alá, hogy azok a látogatók, akik keresnek a webáruházban sokkal gyakrabban vásárolnak is onnan valamit. Ezen kívül, ha lehetővé teszed, hogy tudjanak keresni az oldaladon, az esetek 84%-ban az emberek megtalálják a választ saját kérdéseikre.

Menü

Ez leginkább az éttermekre vonatkozik. Sokkal többen mennek el egy olyan helyre, amelynek előtte meg tudják nézni az étlapját. Figyelni kell azonban arra, hogy semmiképp se PDF formátumban töltsük fel a menüt. Ez nemcsak a SEO szempontjából borzalmas, hanem mobilnézetben is elrontja a böngészési élményt.

Közösségi média

Könnyítsd meg azok dolgát, akik érdeklődnek irántad! Használj ikonokat, amelyek elvezetik őket a különböző közösségi média profilokhoz.

Értékelések

A weboldal készítés akkor lesz igazán sikeres, ha feltünteted a rólad szóló értékeléseket és ajánlásokat. Hiába mondod a látogatóknak, hogy a te céged mennyire jó, ha nincs rá bizonyítékod. Mutasd meg nekik, hogy akik téged választottak, nagyon elégedettek voltak!

Azonban azon kívül, hogy elhelyezed ezeket az információkat, azt is tudnod kell, hogy valójában mit néznek meg a látogatók. A weboldal készítés során mindenképpen érdemes beépíteni a Google Analytics-et, hiszen ennek segítségével követheted, hogy milyen oldalakon, milyen utat jártak be az emberek.

Hasznos eszközök, amik segíthetnek jobbá tenni a weboldalad

Biztosan sokszor ütközöl akadályokba, mikor témát keresel a következő cikkedhez vagy nem tudod, hogy mérd az emberek aktivitását.

BuzzSumo

A BuzzSumo rengeteget segíthet neked, ha témát keresel. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy az éppen legjobban teljesítő témákat megtaláld. Van ingyenes verziója, amit használhatsz, de több funkcióért elő is tudsz fizetni rá.

SEMRush

A SEMRush azt mutatja meg, hogy mire keresnek az emberek egy adott területen belül. Nincs más dolgod, mint beírni a saját kulcsszavad, a SEMRush pedig megmutatja neked, hogy milyen kereső szavak és kifejezések kapcsolódnak hozzá.

Answer The Public

Ez az eszköz a Google és Bing keresési eredményeit használja ahhoz, hogy megmutassa neked milyen kérdései lehetnek a potenciális látogatóidnak, vásárlóidnak. Az Answer The Public teljesen ingyenes és nagy segítséget nyújt abban, hogy milyen infókat kell adnod az embereknek.

Google Trends

A Google Trends megmutatja neked a legkeresettebb kifejezéseket a világ összes országában. Neked csak ki kell választanod, melyik hely keresési eredményeire vagy kíváncsi, a Google Trends pedig minden hasznos adatot listáz.

Google

Az is egy jó opció lehet, ha elkezdesz írni egy szót vagy kifejezést, ami szerinted releváns, a Google pedig automatikusan felajánlja, hogyan fejezhetnéd be, amit elkezdtél. Ezzel szintén értékes információkat kaphatsz arról, hogy mit keresnek az emberek.

A weboldal készítés során tehát mindenképpen érdemes figyelni rá, hogy a szükséges mérőeszközöket bekösd, hogy minden értékes információhoz hozzájuss. Figyelj rá, hogy minden fontos információ szerepeljen az oldalon, könnyen megtalálható legyen és mindenképpen helyezz el keresőmezőt, hogy az emberek maguktól is megtalálhassák, amire kiváncsiak.